Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verstappen

  • Ronald

    Met enige tijd volg ik het “gekakel” mbt Jos Verstappens beslissing niet te racen.

    In mijn beleving heeft Jos gelijk door niet te starten in Zandvoort.

    Of je nu 1000 euro of 10000 euro verdient…..als men contractueel overeengekomen is om het salaris op bepaalde datums over te maken,dan dient in dit geval de “werkgever” hier gehoor aan te geven.

    Het is bekend dat in het eerste A1 GP seizoen dit door Jan Lammers niet is gedaan.Vlak voor de start van het nieuwe seizoen 2006/2007 heeft er uiteindelijk een laatste salaris betaling plaatsgevonden. Ook voor seizoen 2006/2007 zag het er niet naar uit dat hier verbetering in zou komen……in ieder geval het vertrouwen was niet daar.

    Dat Jos Verstappen uiteindelijk heeft besloten om niet te gaan racen kan ik heel goed begrijpen. Ik wil ook graag de garantie dat mijn salaris op tijd wordt gestort of ik nu “tonnen” ga verdienen of niet! Het gaat om de afspraak tussen “werknemer en werkgever”.

    Daar komen nu eenmaal verplichtingen uit,zoals in dit geval….tijdige betaling.

    Nu is Jan Lammers iemand die zaken doet met het hart en niet met het hoofd.

    Dat siert hem,maar helaas kun je hier niet altijd mee weg komen en zal hem zeker nog wel eens een keer opbreken in de toekomst als de A1 GP zich verder ontwikkelt en daardoor nog professioneler (zakelijker) van opzet wordt.

    Helaas voor Jos viel het tijdstip ongunstig mbt de eerste race van het seizoen notabene op het circuit van Zandvoort. Dit zette kwaad bloed bij de “fans”.

    Een begrijpelijke maar overdreven emotionele reactie. Kijk naar alle feiten zoals die daar zijn (media etc) en heroverweeg je oordeel nog eens.

    Zoals gebruikelijk in Nederland sabelen de zogenaamde “fans”, Jos nu af.Ik kan geen artikel lezen of hij wordt nu met de grond gelijk gemaakt. Dat is erg onredelijk en verdient hij absoluut niet. Je kunt het niet met hem eens zijn maar om nu iemand tot de grond toe af te branden gaat te ver.

    Nu is iedereen euforisch over Jeroen Bleekemolen. Laten wij niet vergeten dat Jeroen praktisch op het circuit is geboren en derhalve dit circuit als geen ander kent in tegenstelling tot zijn meeste concurrenten in de A1 GP. Buiten dit gegeven en het thuisvoordeel heeft hij het zeker goed gedaan!

    Door een tactische fout van Jan Lammers heeft hij jammer genoeg een podiumplaats gemist.

    We zullen zien of Jeroen de lijn kan voortzetten die hij afgelopen zondag heeft laten zien. Dat hoop ik van harte….ware niet dat ik Jos nog graag een seizoen had willen zien racen.

    Ondanks alle flauwe grindbak moppen over Jos ,die overigens nergens op zijn gebasseerd ( dan kunnen we nagenoeg alle F1en A1 GP rijders erbij zetten), hoop ik dat Jos enigzins gerehabiliteerd zal worden door het grote publiek.

    Maar ja,…hoe gaat dat liedje ook alweer?

    “Als je wint…heb je vrienden. Zolang je wint…..”.

  • MJ

    Het valt mij op dat jij alle schuld in de schoenen schuift van Jan Lammers. Zowel het “gedoe Verstappen”, als de prachtige 4e plaats van Bleekemolen. Met betrekking tot de race van gister ben ik van mening dat ook de coureur zelf beslist welke banden onder de auto gaan, dus dit is niet 100% maar hooguit 50% van de schuld die je in de schoenen van Lammers kan schuiven.

    Dan nog het feit dat jij vind dat Verstappen terecht niet heeft geraced gister. Ik neem aan dat hij zich dat ook al een hele tijd eerder had kunnen bedenken voordat hij besloot om aan een nieuw seizoen te beginnen.

    Ja ik ben ook van mening dat een salaris op tijd dient worden te betaald, maar Verstappen wist ook dat hij in een nieuwe onderneming stapte en dat het wellicht iets uitgesteld kon worden. Hij heeft namelijk wel van alle extra bijkomstigheden gebruik gemaakt.

    Daar komt nog bij dat hij aan het eind van het jaar alsnog het aan hem toegezegde bedrag heeft ontvangen, en laten we eerlijk zijn, met zo'n salaris kun je misschien wel wat schappelijker zijn, wat niet zegt dat afspraken nagekomen dienen te worden.

    Wel ben ik ENORM TELEURGESTELD door Verstappen door op zo'n laat tijdstip alsnog de stekker eruit te trekken. Daarbij komt dat ik het GIGANTISCH VERWEND EN ASOCIAAL vind dat hij zijn fans in de steek laat. Deze zijn hem namelijk wel de hele wereld achterna gegaan wanneer hij een F1 race had. (welke hij de laatste paar jaar niet echt vaak uitreed, wat niet wil zeggen dat hij geen goede coureur is, hij had wat betere teams kunnen treffen).

    Dus kom a.u.b. niet aan met dat gezwets van als je wint heb je vrienden, want dat vind ik nergens op gebaseerd, behalve op die 2x derde plaats dan.

  • Uffeltje

    ronald, het klopt gewoon wat jij zegt, kijk maar wat ik geschreven heb. wie zou er nou willen werken en geen centen krijgen. niemand toch, hij heeft hem gewoon gebruikt om zandvoort vol te krijgen, terwijl hij ,jan dus, al in augustus wist dat het niet goed zou komen. zelf de sjeik heeft bemiddeld en gaf jos groot gelijk. ik zie hem zeker terug komer. en grootser als dat hij nu is.

  • Ronald

    MJ

    Het valt jou op dat ik alle schuld in de schoenen van Jan Lammers schuif?

    Ik heb alleen geschreven dat Jan Lammers een tactische fout heeft gemaakt. Ten eerste is hij teambaas en hoofd verantwoordelijk voor de tactische beslissingen in het team.

    Ten tweede is hij zijn betalings verplichtingen (na veel aandringen) met moeite nagekomen in seizoen 1.

    Je stelt dat Verstappen zich eerder had moeten bedenken?

    Kan wezen…..maar de heer J Lammers kon of wilde tot vlak voor Zandvoort geen bankgarantie overleggen.

    Dus maw Jos had zich niet veel eerder kunnen bedenken zoals jij stelt.

    Je kunt ook ervan uitgaan dat Jos juist tot het laatst heeft geprobeerd om de zaken op een juiste wijze rond te krijgen.

    Dat Jos in een nieuwe onderneming zou stappen is natuurlijk niet juist. Het zou een voortzetting worden van een al bestaande samenwerking.

    Van welke extra bijkomstigheden heeft hij gebruik gemaakt??

    Lammers J heeft gebruik gemaakt van de bijkomstigheid dat Jos de afgelopen maanden ongelooflijk veel promotie heeft gedaan voor team Nederland. Ook hier zou voor betaald worden……..maar je raad het al.Dit heeft mede bijgedragen tot bovenstaande argumenten om niet te gaan rijden en uit het team te stappen.

    Tuurlijk kun je wat schappelijker zijn met een behoorlijk salaris……dat heeft Jos wel degelijk gedaan het eerste seizoen! Maar het kan toch niet zo zijn dat dit weer zou gebeuren in het tweede seizoen? Kom op zeg….het gaat hier niet om liefdadigheid!

    Dat je teleurgesteld bent kan ik begrijpen. Dat was ik nl ook!

    Misschien kun je andersom stellen dat zijn zgn fans verwend en asociaal zijn door hem nu zo te laten vallen.

    Dat je het gezwets vind“ van als je wint heb je vrienden”, is jou mening. Je zal dit figuurlijk moeten zien.

    Ik stel voor om de tekst van dit nummer eens na te lezen.

    Afgelopen zondag was ik op het circuit en heb daar een leuke race gezien. Jeroen heeft het heel goed gedaan voor zijn debuut. Ik twijfel absoluut niet aan zijn kwaliteiten en wens hem een super toekomst toe.